نور اندیشه

ای برادر تو همه اندیشه‌ای / مابقی خود استخوان و ریشه‌ای

نور اندیشه

ای برادر تو همه اندیشه‌ای / مابقی خود استخوان و ریشه‌ای

به نام حق تعالی و با درود به انبیاء و اوصیاء و اولیاء و شهداء و صدیقین و علماء راستین که چراغ هدایت بشری هستند.

اندیشه‌ورزی و حقیقت‌جویی در ساحت کلیات و جزئیات و در لاهوت و ناسوت اصل راهنمایم در این وبلاگ و انشاءالله سراسر زندگی‌ام می‌باشد به امید آتیه‌ای روشن و بهاری در ظلمات زمستان معاصر! آمین!

منوی بلاگ
طبقه بندی موضوعی

بسم الله النّور

  «برتری طلبی یهود» نوشته دیوید دوک، سیاستمدار کهنه‌محافظه‌کار ملی‌گرای امریکایی با ترجمه‌ی این جانب بالأخره به وسیله‌ی انتشارات «امیر کبیر» منتشر شد! 

 جلد برتری طلبی یهود   JS cover

  دیوید دوک در امریکا و غرب دارای شخصیتی جنجالی بوده است. او تا میانه‌ی دهه‌ی 1970 میلادی رهبر یکی از سازمان‌های کو کلاکس کلن در امریکا بود. این سازمان‌ها مشهور به گرایشات نژادی افراطی و در قرن بیستم نازیستی بوده‌اند. دوک البته طی بیش از 3 دهه‌ی اخیر هیچ ارتباطی با سازمان‌های کو کلاکس کلن نداشته است، اما همین پیشینه‌ی سؤال‌برانگیز او که همیشه به وسیله‌ی شرکت‌های رسانه‌ای صهیونیستی و لیبرال‌ها بر سرش کوفته می‌شود شاید دقیقا یکی از دلایلی باشد که دیدگاه و روایت او از واقعیات سیاسی جامعه‌ی امریکا را ارزشمند، جذاب و منحصر به فرد می‌کند. در این اثر 590 صفحه‌ای علاوه بر روایت تاریخی جالب او به عنوان یک مسیحی از سلطه‌ی یهودیان بر غرب، به طور ضمنی هم با شخصیت حقیقی او آشنا می‌شوید و هم با علت واقعی نفرت صهیونیست ها و شرکت‌های رسانه‌ای از او!

  «برتری‌طلبی یهود» در واقع بررسی انتقادی دین یهود و عملکرد نخبگان قدرت یهود در دنیای معاصر است، موضوعی که از نظر نویسنده‌ی مسیحی کتاب در دنیای مدرن یک موضوع ممنوعه به شمار می‌رود. دیوید دوک در این کتاب حضور فائق یهودیان در ارکان اصلی ساختار قدرت در غرب یعنی اقتصاد، رسانه و سیاست را مستند می‌کند. کارنامه‌ی دینی، سیاسی و اقتصادی یهود عمدتا مبتنی بر محور نژادپرستی شایع در این قوم (چه در شکل دینی و چه در شکل فرهنگی آن) تبیین می‌شود.

  در راستای موضوع کلی کتاب، نمونه‌های بسیار جالبی از آثار اجتماعی و سیاسی شوم نهادها، جنبش‌ها و اندیشه‌های یهودی بر جامعه‌ی امریکا مورد بررسی قرار می‌گیرد. نویسنده‌ی کتاب دین یهود و نخبگان قدرت یهود را دشمنی برای کیان جهان مسیحیت و اسلام می‌داند.

  اما در میان موضوعات متعدد کتاب که هر کدام به نوبه‌ی خود بسیار جالب توجه هستند فصل بررسی صحت داستان هلوکاست برای مخاطبِ به خصوص ایرانی شاید بیشتر جالب توجه باشد. دوک با اتکاء به مستندات مورخین تجدیدنظر‌طلب ارکان اصلی داستان هلوکاست را مورد نقادی جدی قرار می‌دهد که شامل اثبات دروغ بودن اتاق‌های گاز آدم‌کشی و وجود سیاست قتل‌عام عامدانه‌ی یهودیان به وسیله‌ی ناسیونال سوسیالیست‌ها است. «افسانه» هلوکاست به عنوان یک دیدگاه غیرمشهور تاریخی نشان می‌دهد که روایت خاصی که از تاریخ سیاسی معاصر و مشخصا دو جنگ جهانی به وسیله‌ی متفقین و صهیونیست‌ها در دنیا ترویج و به طور غیرانتقادی توسط تقریبا تمام آکادمی‌های دنیا پذیرفته شده است چه قدر با واقعیات تاریخی فاصله دارد، و این شکاف بین حقیقت و دروغ چه آثار سیاسی عمیقی می‌تواند داشته باشد. البته در این میان هلوکاست تنها یک نمونه و البته نمونه‌ای مهم به شمار می‌رود.

  نویسنده در راستای مستند کردن خیانت‌های مختلف نخبگان قدرت یهود به جهان غرب اسنادی ارائه می‌کند که حاکی از، حداقل، آگاهی قبلی صهیونیست‌ها از حملات 11 سپتامبر است. نژادپرستی تلمودی، نقش یهودیان در کمونیسم و جنبش‌های لیبرال، سلطه‌ی آن‌ها بر سیاست خارجی امریکا، هالیوود و صنعت پورن و ... از دیگر نمونه‌های تأثیر نامیمون نخبگان قدرت یهود بر جهان غرب است که نویسنده آن‌ها را مستند می‌کند. در پرتوی مستندسازی نقش نامیمون نخبگان یهود در تاریخ بشر، نویسنده به طور ضمنی می‌کوشد، دیدگاه متفاوتی نسبت به ریشه‌های پدیده‌ی مزمون «یهودی‌ستیزی» نیز ارائه کند.

  اما آنچه که دیدگاه نویسنده کتاب را به طور مشخص جذاب می‌کند، زاویه نگاه او به این موضوع به عنوان یک مسیحی است. او نقش شوم یهودیان در جهان معاصر غرب را به نوعی ادامه‌ی خصومت فریسیان یهود با حضرت مسیح (ع) می‌داند. این زاویه‌ی نگاه با توجه به نزدیکی آن به روایت اسلام از کارنامه‌ی قوم یهود و بنی‌اسرائیل گرچه بسیار ارزشمند می‌باشد، اما از جهت نقایص خاص روایت مسیحی از واقعیت حضرت مسیح و ادیان خود باید مورد نقادی قرار گیرد. لذا بنده به عنوان محقق و مترجم این کتاب، با توجه به این مسئله و همچنین دیدگاه‌های نژادی نامطلوب نویسنده که البته از آنچه که در رسانه‌ها مشهور است بسیار ملایم‌تر و معقول‌تر جلوه می‌کند در مقدمه‌ی خود به کتاب آن‌ها را از نقطه نظر حکمت دینی اسلامی مورد نقد قرار دادم. به نظر نگارنده نکات مطرح شده در مقدمه‌ی کتاب برای تحلیل صحیح جایگاه این کتاب و ارزش گزاره‌های آن ضروری است.

  در بخش ضمائم مترجم، همچنین یکی از مصاحبه‌ی جالب نویسنده با ولف بلیتزر، مجری صهیونیست شبکه‌ی سی.ان.ان. در واکنش به شرکت او در کنفرانس هلوکاست تهران که در سال 2006 با ابتکار رئیس‌جمور سابق کشورمان آقای احمدی‌نژاد برگزار شد نیز به ضمائم افزوده شده است. سی.‌ان.‌ان. در واقع سعی داشت با ارتباط دادن یک «سفیدپوست نژادپرست» با آقای احمدی‌نژاد و همچنین ابتکار ارزشمند ایشان برای نگاه تجدیدنظرطلبانه به داستان هلوکاست، شخصیت ایشان و این کنفرانس را سیاه‌نمایی کند که البته با حضور درخشنده‌ی دوک در مصاحبه و پاسخ‌های دندان‌شکن او به بلیتزر ناکام ماند.

  Duke and Ahmadinejad

  در نهایت مطالعه‌ی این کتاب که به شناخت نقش نخبگان قدرت یهود در جهان معاصر و به طور ضمنی دیدگاه‌های دینی، ایدئولوژیک و عملکرد تاریخی ملی‌گرایان مسیحی ضدصهیونیست امریکایی بسیار کمک می‌کند را به محققین و علاقه‌مندان توصیه می‌کنم. این کتاب را می‌توانید از نمایندگی‌های انتشارات امیرکبیر و همچنین از این نشانی سفارش دهید. برای پیگیری مقالات و فعالیت‌های جدید او نیز می‌توانید به سایت شخصی او رجوع کنید.

نظرات  (۱)

۱۰ دی ۹۳ ، ۱۰:۱۷ روح الله
سلام علیکم
جای بسی خرسندی است که سرانجام انتظارها به سر آمد و این کتاب چاپ شد به هر صورت من که پشیتر در جریان محتوی و غنای آن بودم انشاا... از نخستین خوانندگان آن خواهم بود و به سهم ناچیز خویش، مطالعه آن اثر والا را به دیگران توصیه می کنم. بی صبرانه منتظر انتشار دیگر آثار روشنگرانه شما هستم. خداقوّت،خسته نباشید
پاسخ:
علیکم السلام
متشکرم. لطف دارید. انشاءالله!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی